نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست نیافتنی می‌شود| سقف قرارداد سد راه تیم‌های ایرانی

  • کد خبر: ۱۸۵۳۱۶
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست نیافتنی می‌شود| سقف قرارداد سد راه تیم‌های ایرانی
با برداشته شدن محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی به نظر می‌رسد قهرمانی برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بیش از هر زمان دیگری دست نیافتنی شود.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی قابل پیش بینی و کاملا به سود تیم‌های متمول عربی محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی را لغو کرد.

این قانون بیش از همه به ضرر تیم‌های ایرانی است که از لحاظ مالی شرایط مناسبی ندارند و نمی‌توانند به مانند تیم‌های سعودی یا قطری بازیکنان گران قیمتی را از دل اروپا به خدمت بگیرند.

درطول دوران حیات لیگ برتر حتی ستاره‌ای از فوتبال جهان به تیم‌های ایرانی ملحق نشده است. این وضعیت نه به خاطر مسائل حاشیه یا گاه سیاسی بلکه بیشتر به دلیل ناتوانی مالی باشگاه‌های فوتبال ایران بوده و گرنه چنانچه باشگاه‌های به ظاهر حرفه‌ای فوتبال ایران می‌توانستند درخواست مالی بازیکنان خارجی بزرگ را فراهم کنند، تردید نکنید که آن‌ها نیز راهی لیگ برتر ایران می‌شدند و برای تیم‌های ایرانی بازی می‌کردند.


زمانی در فوتبال ایران صحبت از جذب بازیکنان بزرگی همچون گتوسو، رونالدینیو، ریوالدو و چند نام بزرگ بود، اما پیشنهاد حضور چنین بازیکنانی در فوتبال ایران فقط در حد حرف بود و هیچ گاه عملی نشد.

سعودی‌ها، قطری‌ها و اماراتی‌ها و گاه تیم‌های سطح یک کشور چین در سال‌های اخیر توانستند زمینه ساز حضور بازیکنان بزرگ جهان در تیم‌های باشگاهی خود شوند و این اواخر نیز فوتبال عربستان دست به ابتکارات تازه‌ای زد و بازیکنانی را به خدمت گرفت که همین حالا از بهترین تیم‌های اروپایی پیشنهاد مالی قابل توجهی در دست دارند.

حالا با برداشته شدن محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا نباید تردیدی به دل راه داد که سعودی‌ها در سال‌های آتی باز هم به تاخت و تاز ادامه خواهند داد و چه بسا پیشنهاد‌هایی به دیگر ستاره‌های باقی مانده در اروپا بدهند که همگی راهی لیگ عربستان شوند تا هم فوتبال اروپا به لحاظ کیفی افت کند و هم اینکه تیم‌های سعودی قدرت بیشتری در دنیای فوتبال به خصوص عرصه رقابت‌های آسیایی پیدا کنند.

دراین میان تیم‌های لیگ برتر ایران، اما سرنوشت مبهمی در لیگ قهرمانان آسیا خواهند یافت و روشن نیست با شرایط مالی نامناسب چه طور می‌خواهند به رقابت با تیم‌های پر ستاره سعودی و حتی قطری و احتمالا در آینده‌ای نزدیک اماراتی بپردازند.

باشگاه‌های لیگ برتری ایران نه تنها با مشکل درآمد زایی مواجه‌اند بلکه اخیرا نیز اگر هم پولی برای خرید بازیکن داشتند به دلیل اعمال سقف بودجه یا همان سقف قرارداد نتوانستند سراغ بازیکنان بیشتری بروند.

نمونه‌اش باشگاه سپاهان اصفهان که همین حالا برای استفاده از بازیکنان خود با سازمان لیگ به چالش سخت گرفتار شده است و مشخص نیست که چرا سران فوتبال ایران تبصره‌ای را لحاظ نمی‌کنند تا چنین باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند دست کم بتوانند هزینه‌های بیشتری برای جذب بازیکن انجام دهند تا لااقل مقابل غول‌های فوتبال آسیا به زانو در نیایند؟!

اعمال قانون سقف قرارداد شاید منجر به ایجاد تعادل مالی و یا کاستن از حجم بدهی‌ها شود، اما برخی باشگاه‌ها بنیه مالی مناسبی دارند و می‌توانند بازیکنان بزرگی را به خدمت بگیرند تا دست کم فوتبال ایران همچنان از شانس قهرمانی در آسیا برخوردار باشد، اما اعمال چنین قانونی سبب شده رسیدن به جام قهرمانی فوتبال آسیا بیش از هر زمانی دست نیافتنی‌تر جلوه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->